Tento web používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasíte. | Viac informácií | Rozumiem

 
 
CZ verze SK verze

 

Hľadanie


Kontakt

E-mail info@vyfukynet.sk

Telefon +420 776 183230

Skype Skype


Výfuky


Montážny materiál


Prihlásenie

Registrácia



Výfuky všeobecne

Čo je to výfuk a ako funguje?

Výfukové systémy sú navrhnuté tak, aby odvádzali vyrobené plyny zo spaľovacieho procesu motora mimo karosériu vozidla tak, aby sa nedostali do priestoru cestujúceho, znížili hluk motora a obmedzili znečistenie životného prostredia. Pri poškodení alebo prehrdzavenie nemusíme vždy meniť všetky diely. Najdôležitejšie je vymeniť poškodenú časť výfuku. Ak sú zvyšné súčasti v poriadku, je možné ich na voze ešte nechať.


Medzi najzákladnejšie časti patrí:

 


 

svod výfuku

Zvod výfuku je prvý diel výfukovej sústavy. Tento diel je pevne uchytený priamo na hlavu motora. Tvoria ho 2 a viac trubiek, ktoré sa zvádza do jedinej. Táto trubka vyúsťuje v prednej výfukové potrubie alebo priamo do katalyzátora.

 


 

Katalyzátor je dnes už súčasťou každého novo vyrobeného vozidla. Výfukové systémy vybavené katalyzátorom prispievajú k znižovaniu hladiny škodlivých emisií vypúšťaných do ovzdušia. Máme dva druhy katalyzátorov a to keramické alebo oceľové. Poškodený alebo nefunkčný katalyzátor neprejde skúškou ŠTK, ale tiež môže byť príčinou:

 


 

lamba sonda

Lambda sonda je čidlo umiestnené ešte pred katalyzátorom alebo priamo v ňom. Zisťuje zbytkový kyslík vo výfuku a dáva signál vstrekovaciemu zariadeniu, aby čo najoptimálnejšie zvolil pomer vzduchu a paliva idúci do valcov. Staré a nefunkčné lambda sondy preto môžu zapríčiniť:

 


 

Tlmič výfuku je nádoba väčšinou oválneho tvaru s prepážkami a rúrkami, ktoré tvoria takzvané komory, kde dochádza k utlmeniu zvuku. Väčšinou je súčasťou predný a zadný tlmič. Podľa typu vozidla môže byť aj viac tlmičov výfuku.

 


 

výfuková trubka

Výfukové potrubie slúži na spojenie všetkých častí výfuku. Koncová rúrka odvádza výfukové splodiny mimo karosériu vozidla tak, aby sa nedostali do priestoru cestujúceho.